Wednesday, June 29, 2011

perempuan itu permata..

salam...aku dihentam di satu blog..satu entry semua pasal aku..apa aku rasa..?sah sah la aku sedih..nape aku tak marah..?ntah la..

aku nak tanya korang..pernah tak korang jumpa lelaki yang sangat pandai jaga hati perempuan..?lepas tue korang jumpa pulak lelaki yang tak nak kalah dengan perempuan..?antara dua lelaki nie,,korang suka yang mana...?dan adakah korang akan bandingkan kedua duanya...?


banyak pulak soalan aku kan..haha..korang tau tak...perempuan ada satu sifat yang lembut..mudah memaafkan..tapi sifat tue jugak boleh berubah sebalik nya..sama dengan perwatakan...perempuan boleh berubah mengikut keperluan persekitaran..

jom aku bagi contah,,korang ada sifat yang kuat merajuk..cepat marah..keras kepala..senang kata sifat sifat negatif nie la...then korang jumpa dengan lelaki yang sama dengan sifat korang nie..dan biasa lah lelaki,,ego tetap paling atas kan..jadi apa korang buat..?kekal kan sifat lama atau berubah kepada yang baru..sebab korang sedar kalau tak berubah takkan jadi apa apa sebab si lelaki takkan mengubahnya...


bagi aku kan..sebagai perempuan maybe dia boleh berubah..demi menjaga hubungan tue..cuba menjadi penyabar..pemaaf..tak mudah marah..banyak lagi la...semata mata untuk selamatkan hubungan tue..sebab dia tau kalau dia kekal kan sifat sifat tue..dua tahun pun takkan bertegur mesra..jadi hati perempuan yang lembut nie cuba untuk mengalah..ok tak..?


satu lagi,,perempuan dijadikan untuk melengkapkan hidup kaum lelaki..perempuan di anggap tulang belakang kejayaan lelaki..dan kalau korang tak tau,,lelaki yang nampak gagah tetap manja bila dengan perempuan yang dia sayang..tak dinafikan..hehe...jadi perempuan nie tempat dorang nak mengadu segala masalah..ada jugak yang jadikan perempuan tempat melepaskan kemarahan..perempuan jugak akan rasa dihargai bila lelaki meluahkan perasaan dorang pada perempuan..rasa diperlukan..


tapi,,,apa jadi bila hanya sebelah pihak yang diberi kuasa untuk meluahkan..perempuan nie dah jadi tempat memuntahkan segala luahan..tempat lepas marah..tapi pihak perempuan langsung tak diberi peluang untuk meluahkan apa apa..kalau pun terluah,,kena balik pada si perempuan..jadi,,jalan selamat..terima je la..senyum,,tak perlu kata apa apa...:)


lelaki jugak perlu tahu..perempuan ada batas kesabaran jugak...macam mana besar kesalahan perempuan,,dorang ada hak untuk di ambik berat..bak kata seth tan dalam nora elena.."setiap orang yang melakukan kesalahan layak mendapat peluang kedua..."..dalam banyak kes yang aku tengok,,selagi perempuan mampu bertahan dorang akan bertahan..biar basah bantal tiap malam menangis pun takpe asalkan esok dapat tersenyum depan kaum lelaki..jadi,,harap kaum lelaki jangan lah tindas perempuan..perempuan menyimpan seribu satu perasaan yang tak dapat ditafsirkan oleh lelaki..hargai wanita..:)

1 comment:

Roxy zai said...

uishh..sapa hentam ko tu..meh kita rmai2 gusti dia..ahax~