Sunday, October 17, 2010

pengganas kah...????

ok, tengok tajuk ja sdh rasa maw marah..!!soalan first sebelum aku mula entry ne..ISLAM ITU PENGGANAS KA.....????korang jawab sendiri la..naik darah aku ne sampai ke otak..aish..sakit hati...!semua gara2 filem yang aku tengok dengan roomate aku semalam..tajuknya BURIED...sangat tidak best..!


ok, ne sinopsis dari GSC....Paul Conroy (Ryan Reynolds) is not ready to die. But when he wakes up 6 feet underground with no idea of who put him there or why, the life for the truck driver and family man instantly becomes a hellish struggle for survival. Buried with only a cell phone and a lighter, his contact with the outside world and ability to piece together clues that could help him discover his location are maddeningly limited. Poor reception, a rapidly draining battery, and a dwindling oxygen supply become his worst enemies in a tightly confined race against time - fighting panic, despair and delirium, Paul has only 90 minutes to be rescued before his worst nightmare comes true.

nak taw sinopsis sebenar..?hurmmmm,,aku tak reti nak cerita sangat tapi aku try ek..cerita nie pasal sorang lelaki warga amerika yang ditanam di dalam keranda 6 kaki di bawah tanah dan dia cuma ada henset dengan lighter dalam keranda tue..starting menarik la kan, macam mencabar giler..time dia ambik henset tue, tulisan di henset tue tulisan arab, aku ngan rumet aku ne bebal sket, tak paham lagi apa yang cuba dia sampai kan..dengan henset yang ada line di bawah tanah tue (tak logik kan), dia pun cuba la call orang2 yang dia kenal, isteri dia, kedutaan amerika, syarikat tempat kerja dia. dari call tue la dia ada cakap yang dia ditangkap oleh "terroris" di IRAQ...ok,,korang dah dapat tak ape aku cuba sampaikan ne..?

cerita tue 90 minit dalam keranda...sangat save budget..huh..!!sepanjang cerita tue macam2 la jadi, orang iraq tue call dia mintak tebusan 5 juta, lpas tue ade video sorang kawan paul (watak utama) ditembak oleh "pengganas" kononnya..pastu ade azan lagi.."pengganas" kononnya tue suruh paul kerat jari la...at last paul tue mati dalam keranda yang ditanam oleh "pengganas" itu...korang paham tak ape yang filem nie cuba sampaikan pada kita.??

so di sini aku nak tanya lagi..ISLAM ITU PENGGANAS KA.....????hurm,,speechless aku lepas keluar dari panggung, terus kitorang pegi solat maghrib..aku nasihat kan korang tak payah la tengok cerita nie. kalau nak tengok jugak jadikan la pengajaran...tepuk dada, tanya iman...

1 comment:

Nurul Aziemah said...

oh seriously sya??ak baru tgolek2 frust sebab nda sempat tgk ari tu...teruknya..