Thursday, October 14, 2010

zaman muda-muda

di kala tension dengan semua perkara hujung semester ne, tiba2 aku rasa nak balik ke zaman dulu kala...bukan zaman purba, zaman muda-muda dulu...kanak2 riang, takde masalah negara, masalah cinta, masalah duit, masalah study, semua masalah la..huhu..

zaman kecik aku tak la hebat mane, tapi best..!haha...aku dulu sangat pemalu dan lambat bertindak. ayah aku cakap aku lembab. haha. mane tak nye, kalau ade hari keluarga pejabat ayah aku, mesti ade game untuk budak2 kan. kutip gula2 ke, lari dalam guni ke, bola ping pong dalam sudu ke, banyak lagi la. malang nye satu pun aku tak join, malu..!haha..acara yang aku join pun mewarna, tue pun mak aku mesti ade kat sebelah, sambil mewarna tengok orang, takut ade orang tengok aku mewarna..hahaha..!

time kecik aku sangat takut dengan ayah aku, nak mintak ape2 semua mak aku jadi orang tengah, tapi kena tahan telinga dulu la..huhu..padahal kalau bagitau ayah gerenti terus dapat, tapi aku takut jugak..hehe..bila dah besar jadi anak ayah, semua mengadu dengan ayah..kadang2 aku dengan ayah je yang taw rahsia aku..hehe..

comel kan saya dulu..=)

dulu kecik2, aku sangat suka bergaya..mak aku penah buatkan aku kurung moden yang sangat seksi. pastu sekolah ade buat hari anugerah, so kelas aku buat persembahan lakonan, aku jadi cikgu. aku pun melaram la dengan baju tue untuk persembahan tue. yang tak boleh blah nye, aku pi pakai kasut high heels mak aku punya, yang 3 inci tue ke sekolah. disebabkan ke'over'an baju aku tue, aku dipilih buat fashion show dengan kawan-kawan yang lain esok nye.

bila esok nak pegi sekolah aku tak boleh la pakai kasut mak aku tue sebab mak aku nak pakai, nak tengok aku fashion show la konon. dia pun dengan semangat belikan aku kasut lain. sampai sekolah cikgu tengok kasut aku dah lain, dia bagitau mak aku. maka, kantoi la aku pakai kasut mak aku. pa lagi, sah2 kena marah dengan mak aku..hahaha 

time darjah satu plak kelas aku kena buat persembahan 'tarian cina'. time persembahan tue aku pakai skirt merah siap make-up macam opera cina dah aku rasa..haha..

gambar ne lepas buat persembahan...=)

banyak lagi gambar2 aku yang comel time kecik..eceh..!haha..korang layan la ek..=p








No comments: