Monday, February 21, 2011

pengalaman mematangkan hidup..

hola...!apa cerita terbaru korang..?pilihan raya kampus dah habis..?sapa menang..?dah menang jangan nak tersengeh sengeh jumpa orang..jalan kan tanggungjawab..korang tak buat kerja nanti aku lempang..haha...


aku..?baru selesai menamatkan kontrak usahawan hati yang aku jalan kan selama lebih kurang seminggu lebih..hasil..?memberansangkan..haha..semua tue pengalaman yang mematangkan..huhu..

apa jadi hujung minggu lepas...sesi jelajah utara malaysia dengan misi menjaga hati..wah..!macam menarik...hehe..jumaat bertolak ke satu tempat tue....motif untuk menunaikan janji dan selesaikan semua masalah hati yang belum selesai..keputusan nya...alhamdulillah...makin yakin dengan apa yang berlaku sekarang..janji orang di sana dah di selesai kan...lepas nie orang tue boleh la 'fly' dengan tenang..."saye dah takde hutang dengan awak ok pakcik"....cuma dengan gadis tue tak de kesimpulan..tapi aku rasa itu takkan mengganggu hati aku sebab gadis itu takde dalam misi ini..hehehe..."pasal die awak selesai kan la ek"...


habis lebih kurang dua hari di sana...apa yang jadi pada jumaat malam tue betul betul mengukuhkan perasaan pada mr. N..mungkin baru sedar..mungkin...tapi saya suka awak buat macam tue..dah lama tak rasa kecik hati..terima kasih awak...penyakit hati saya...sembuh..!


sabtu malam bertolak ke destinasi lain pulak....7 jam dalam bas....sikit pun tak rasa penat...alasan..?nak selesai kan masalah hati satu lagi..bila terpandang wajah tue...tegang..!!takde senyuman yang menyambut kedatangan...apa maknanya...?hati dia perlu di sembuh kan dengan lebih teliti....alhamdulillah...berjaya..walaupun saya banyak tipu awak,,tapi matlamat saya cuma satu...taknak awak marah dan terluka lagi...saya tak pasti dengan hati awak..tapi saya yakin hati saya untuk awak..pertemuaan dengan insan kedua berakhir dengan air mata...tapi takpa...saya yakin kita mampu...maaf..walaupun jumlah jam kita jumpa kurang dari saya jumpa dia...tapi saya puas..hati saya dah sembuh..hati awak saya akan teruskan jaga dengan teliti....terima kasih awak...


dengan perjalanan 4 hari..16 jam dalam bas...3 buah bas yang lain lain bentuk dan warna..betul betul mengajar aku makna hati..yang lepas tetap lepas..jangan di kejar..biarkan dia bahagia..yang di sebelah teruskan beriringan sampai ke akhir hayat..insya ALLAH...terima kasih awak dan awak...=)






p/s : pakcik,,study elok-elok dekat sana...jangan lupa saya...hepi besday...=p



p/s : cha,,jangan risau lagi..lepas nie boleh tido dengan lena sebab saya dengan awak...=)









No comments: