Wednesday, February 16, 2011

usahawan hati..

idea idea idea...mana idea aku nak tulis blog nie..nanti aku merepek korang malas nak baca..jap,selamat nie korang baca ke..?hak hak..

ok,,kalau rumet aku dah nak jadi dr. Love..aku pulak nak jadi usahawan..haaa...usahawan apa..?usahawan hati...tak penah dengar..?tue la korang...dunia celah ketiak mak mana nak dengar benda benda pelik nie..huhu..


usahawan hati adalah satu pekerjaan baru yang boleh diceburi oleh semua golongan masyarakat tanpa mengira kaum dan agama..apa yang anda perlukan untuk melakukan pekerjaan ini adalah cukup mudah..iaitu hati...bukan hati ayam..bukan hati lembu..bukan hati ikan..tapi hati manusia..hahaha...apa aku merepek nie..

aku dalam proses menjaga hati seseorang dan seseorang yang bergelar insan yang pernah hadir dalam diri ini...memberi sinar dan harapan...paham..?maksud nya aku nak jaga hati semua orang yang kenal aku la..bengap..haha...

hujung minggu nie aku ada misi penting yang menetukan hidup mati,,jatuh bangun kehidupan aku selepas nie..sebelum buat keputusan nie aku dah pikir tiga hari tiga malam dalam gua tempurung..dah betapa dalam gua tue,,aku rasa nie jalan terbaik...walaupun ada hati yang terguris...ada hati yang bercalar...ada hati yang kecut..ada hati yang berbunga bunga...macam macam pulak jenis hati manusia nie kan...ingat senang nak jadi usahawan hati nie...susah tau..huhu...


aku harap bisnes aku nie mendatang kan hasil yang memberansangkan..tak kira pada diri si dia atau si dia dan si dia..memang kita tak kan berjaya buat semua orang hepi dengan keputusan kita...tapi sekurang kurang nya kita usaha untuk baiki dan buat yang terbaik supaya hati yang kecewa tue tak parah sangat...kalau tak gagal la aku sebagai usahawan..hehe..

hati aku...?hurm...aku rasa aku boleh hadapi kot...biar la aku susah asalkan banyak pihak yang hepi sebab tindakan aku nie...huhu..


korang mesti tak paham apa yang aku merepek nie kan..dah dah..abaikan...nak cari mood tulis entry nie sebenar nya...slow slow la kan...huhu...chill ya..=)




p/s : berdebar nak tempuh minggu nie..insya ALLAH semua akan berakhir...mengaharap yang terbaik untuk semua orang...=)

2 comments:

atiQah.sya said...

"Gua tempurung.."
jauh kot d Kuala Penyu.haha

Naisya...... said...

baru ko taw betapa jauh aku cari ilham..haha