Wednesday, March 2, 2011

malam citra bayu

ting ting ting....tiket tiket...hehehe...first of all,,aku mintak maaf pada semua sebab dah lama tak update blog..mesti korang tunggu kan...(tunggu ke??)...teeeettt....sori la..masalah bertimbun timbun..bukan esaimen je bertimbun...masalah laki lagi...anaka nak susu lagi...duit nak shopping lagi..hahaha..

ok,,ape makna tajuk aku tue...nak tau..?dekat USM nie aku join kelab anak negeri sabah...walaupun aku asal perak...tapi aku join kelab anak sabah..sebab..?seronok...!!aku join jugak kelab anak anak perak yang di nama kan KUSISDARI..tapi sebagai ahli pasif...kenapa..?sebab bagi kau kelab tue tak berapa nak aktif..tak macam kelab anak sabah yang kami panggil PERSIS...disebabkan aku boleh cakap sabah dengan lancar nye,,maka tak jadi masalah untuk aku join kelab nie..huhu..


so,,PERSIS ade buat satu pertandingan tari menari yang memang akan diadakan setiap tahun..majlis ini adalah majlis terbesar yang dianjurkan oleh PERSIS..malam citra bayu ini bukan saja melibatkan student sabah dekat USM,,tapi U lain pun ada join..antaranya UPM,,UUM,,UITM,,UPSI,,UKM dan UM..so majlis nie kira macam kumpul kan budak budak sabah yang bersepah dekat semenanjung nie dan menari tarian tradisional dorang...so memang excited la bila tau kawan kawan korang yang dari U lain join menari nie...






malam citra bayu nie jugak tujuan nya untuk memperkenalkan tarian tradisional sabah pada masyarakat dekat semenanjung..memang orang semenanjung sebenarnya kurang pengetahuan pasal etnik sabah nie..aku pun macam tue jugak sebelum pindah ke labuan..hehe..so dalam majlis macam nie la kita dapat dekat kan diri dengan masyarakat lain..hehe..


apa tugas aku dalam majlis nie..??kawan kawan lain semua dah ada tugas yang spesifik...macam ajk protokol,,ajk jamuan,,ajk tarian..aku..??diam tanpa berita...bukan apa,,takut nak bagi komitmen dalam majlis besar nie...tup tup datang sorang nie dekat aku.."sya,,ko macam biasa ar,,jadi tukang mekap kami.."...hah..??macam biasa..??bila pulak aku sign kontrak dengan korang nie..aku mekap pun merepek nak mekap kan korang..haha...sebenarnya aku dah pernah ada pengalaman dalam bab mekap penari nie...so kira ok la..korang terima la hasil tempek tempek dari aku nanti..jangan banyak komen..haha..





sebenarnya risau jugak,,ingat tukang mekap nie keja kecik ke..?buat nye aku touch up sana...touch up sini..at last bukan penari sabah,,penari opera cina...haaaaa,,sapa yang harus dipersalahkan...?hahaha...

majlis tue akan di ada kan pada 6 mac iaitu hari ahad nie dekat dewan budaya usm jam 8 malam sampai 11 malam..ao aku nak promote la..pada student usm,,jom la ramai ramai tengok orang menari,,korang bukan pandai menari pun..haha...yang dari u lain,,ump,,unimap,,utm,,utem,,jom ramai2 datang usm...bila lagi kan...tiket masuk dewan budaya tue dua ringgit je...tiket masuk bas ekspress aku tak taw...hahaha..jom jom tengok hasil mekap aku..hahaha...=D









p/s : dah tak pandai menari,,mekap kan penari pun jadi lah..;p

No comments: