Thursday, March 31, 2011

kekasih..??

wah wah..orang sibuk buat esaimen,,test,,kuiz,,tugasan kumpulan segala ko sebuk cakap pasal kekasih ye...entry tak sah kalau tak pasal cinta kan...ape ape pun korang layan la ek..^^

Situasi 1.


miss S ada masalah dengan kawan kawan lelaki di sekolah dia. dalam masa yang sama, kawan kawan lelaki tue adalah kawan mr J yang merupakan kekasih miss s. semua kawan kawan lelaki mr J nie marah kan miss S sampai tuduh macam macam. so mr J nie tersangkut dekat tengah-tengah. antara kawan dan kekasih. miss S nie dituduh macam macam oleh kawan kawan lelaki tue tapi mr J tak buat apa apa, teruskan berdiam. mengapakah mr J berdiam diri...?di pihak manakah mr J..?apa yang terjadi pada hubungan dorang..?=p


Situasi 2.


cik mar sangat terkenal dengan sifat mesra dan semua orang selesa dengan dia terutama lelaki. tapi dia masih menjaga batas batas pergaulan. aaron sebagai kekasih beliau sangat marah dan tak suka dengan kelakuan cik mar nie. sebab kan sikap cik mar,dorang selalu sangat bergaduh. kalau seminggu ada tujuh hari, enam hari mesti bergaduh..huhu..cik mar yakin dengan perasaan dia pada aaron dan dah 99 kali terang kan pada aaron situasi sebenar tapi aaron tetap tak boleh terima. satu hari, cik mar dapat tau aaron keluar dengan sorang perempuan dalam keadaan yang sangat mesra sampai jadi buah mulut orang. apakah motif aaron?adakah untuk membalas dendam atau sudah berubah hati..?apa yang patut cik mar buat untuk baiki keadaan tue..?


Situasi 3.


naim ada kekasih bernama syida,sorang yang bersopan santun. dah kenal selama lima tahun sejak sekolah. bila melangkah ke universiti, dorang terpisah jauh, sorang selatan sorang lagi utara. selepas sathun di universiti, naim kenal dengan sorang perempuan bernama maya, sorang yang cantik,,seksi dan sangat mengambil berat pasal naim. tiba tiba naim rasa dia dah jatuh cinta dengan maya, tapi masih sayang kan syida..keliru..akhirnya dia berhubungan dengan maya tanpa pengetahuan syida..apakah tindakan yang perlu naim buat seterusnya..?macam mana penerimaan syida bila tau pasal hal ini...?apakah yang patut maya buat..?


Situasi 4.


syuhada pernah bercinta dengan bekas kekasih nya amir selama empat tahun. tapi tak dapat bertahan sebab kan perangai amir yang agak buaya. lepas berpisah, dorang masih berhubung sebagai kawan selama tiga tahun dan dalam masa tua syuhada dah berhubungan dengan nasrul. syuhada sangat yakin dengan perasaan dia pada nasrul dan takde apa apa perasaan pasa amir kecuali kawan. tiba tiba amir buat pengakuan bahawa sebenarnya dia masih mengharapkan syuhada tapi sedar bahawa dorang tak mungkin bersama sebab kata kata amir sendiri. apakah respon syuhada pada perkara nie..?maca mana untuk syuhada meyakinkan nasrul..?apakah yang harus amir lakukan untuk membaiki keadaan?



haaaaaaa..amacam..dr. cinta sudah bersama anda..huhu...sila jawap ek...makaseh..^^









p/s : nak cerita pada korang pasal hostel aku tapi kamera dah hilang..maaf..T_T

1 comment:

A.S.A.S said...

ececeh. ka memang real life story ni sya? hua3