Thursday, April 28, 2011

bahagia..!

hola...apa cerita exam korang..?aku ada dua paper lagi tak habis tapi rumet  abadi aku dah balik..duduk sorang sorang dalam bilik buat aku tak boleh tido..takut ada pencuri masuk pukau aku pastu curi barang aku pastu rogol aku...grrr...aku dah terikut rumet aku think-out-of-the-box dah nie...hehehe..apa apa pun aku tetap bahagia dengan hidup aku..:)

bahagia bila nak balik cuti empat bulan dekat rumah...dalam kepala otak aku dah pikir macam macam..nak kerja la..nak buat tuisyen la..nak ambik lesen la..opss..!!lupa nak bagitau,,aku belum ada lesen kereta ataupun motor dan aku memang tak pandai nak bawak dua dua tue..ok,,sila ketawa kan aku..haha..


korang ingat tak aku pernah bagitau purse atau wallet atau beg duit aku hilang...?sob sob sob...sedih wei bila hidup tanpa kad  bank dan i/c..pergi jawab exam pun pakai i/c sementara lepas tue kena kutuk oleh member member..kuang ajaq..!!yang lagi sedih kamera ayah aku pun hilang sekali..bersalah giler bila aku tak mampu nak ganti balik..sob sob..maaf ayah..:(

gambar hiasan

tapi tapi,,aku dah dapat i/c baru..ngeeee...kira nya i/c baru aku lagi cantik dari korang la..ada member aku tue i/c dia pun dah tak boleh baca..tak valid..dia bawak sekali pegi ambik air sembahyang kot..haha..tapi i/c baru muka tak lawa...i/c yang hilang tue muka aku cun je..tue sebab orang nak ambik i/c aku..haha..

kedua,,kad bank...buat kad bank islam je dulu sebab PTPTN masuk dekat situ..hehe..lepas tue nanti duit elaun fasilitator KML pun masuk dekat bank islam..maka,,kad bank islam itu penting..haha..pegi la bank islam cawangan georgetown..jenuh pusing pusing tak jumpa jugak..rupanya disebalik pokok pokok besar..ape la buat bank tempat tersorok..heran aku..masuk dengan konfiden isi borang nak buat kad..tiba tiba datang sorang akak..


"adik,,kami tak boleh nak isu kad dekat sini..sistem ada masalah..adik pegi cawangan bayan baru ek.."

'akak,,penat say duduk atas motor pusing pusing cari bank nie tiba tiba tak boleh nak buat kad pulak..' aku hanya mampu berkata dalam hati..haha..dengan muka manis aku pun keluar untuk pegi ke cawangan satu lagi..penang yang besar nie cawangan bank islam ade dua je..jauh pulak tue..grrrr...cobaan..


bila dah sampai dengan muka manis sekali lagi aku menuju ke kaunter..akak tue pun tekan sana tekan sini dengan muka berkerut..

"adik punya nama takde dalam rekod la..boleh tunggu tak dalam setengah jam sebab kami nak konfem kan dengan cawangan labuan"

dengan muka manis sekali lagi aku angguk je...kalau setakat setengah jam ape la sangat kan..orang yang datang ramai ramai dah pun balik selesai urusan..aku je la yang tercongok dekat situ tunggu kad..huhu..tak lama lepas tue nama aku pun di panggil..tandatangan dekat kad,,masuk kad no pin dan selesai..nie la kad aku..tadaaaa..


cantik kad..hehe...kad yang dulu pelik je putih ada line merah sikit bawah kelabu..haha..kad nie ada visa..makin rancak la aku lepas nie..haha..kalau nak tau lebih lanjut pasal kad nie korang klik la dekat sini..penat nak cerita satu satu..;p

lepas nie boleh la aku naik flight balik labuan...i/c dah ada..boleh la pegi shopping..kad visa dah ada..haha..apa apa pun jawab exam dulu..korang yang dah habis exam,,dah sampai rumah sila diam sebab aku tengah berjuang dekat sini lagi..:p








p/s : gud lak encik kekasih...!:)

1 comment:

Lyn Sery said...

hoi lawa kad bank islam! ;p