Sunday, July 17, 2011

Jom Masuk U..!

salam..apa kabar semua...salam nisfu sya'aban..semoga segala amalan yang tercatat tahun lepas membawa kebaikan..teruskan beramal untuk akhirat kelak..topik hari nie,,jom masuk u...hehe..

ari jumaat lepas(15/07/2011) upu dah keluarkan semakan untuk pelajar pelajar lepasan STPM & setaraf untuk kemasukan ijazah sarjana muda..memang ramai la yang semak sampai sesak trafik dekat laman web upu tue..excited kan korang semua..yela..dah berapa bulan korang cuti dari tengok buku..lepas nie korang hadap la buku tue pagi petang..hehe..


aku ingat lagi masa aku terima result upu..takde yang mendebarkan pun sebab aku dah terima usm dulu..masa tue usm pertama kali keluar dari upu untuk pemilihan student..so medium untuk permohonan usm asing dari upu lain..usm jugak diberi keutamaan untuk memilih student dorang dulu sebelum upu buat pilihan..so masa aku semak usm,,memang aku terpilih..masa tue usm bagi dua hari untuk buat pilihan terima atau tidak..kalau kita tolak tawaran usm,,dorang akan masuk kan balik ke sistem upu untuk pemilihan u lain yang korang dah mohon..


so aku nie cuak la..tak nak terima nanti maw nye di bagi u yang lain yang tak menepati pilihan aku..mampos...teringat pulak pepatah masa tue.."yang dikejar tak dapat,,yang dikendong berciciran"..aku pun assume macam nie.."terima jela,,nanti mana taw keluar keputusan upu,,boleh pilih nak pegi u mana satu...so selamat la.."dengan yakin dirinya aku pun terima usm...ketika detik semakan upu,,keputusan nya tetap usm..maka apa yang aku assume salah..sebenar nya bila sudah terima usm,,pemilihan upu takde lagi..cet,,terpedaya...tapi aku pikir,,mungkin ini rezeki aku...so teruskan je la..


mr N punya la frust bila dia tak dapat usm..dia cakap itu u idaman..tapi bila keluar keputusan upu,,dia dapat unimap..u yang takde dalam pilihan...tapi hepi nak mampos..sebab perlis dengan penang dah dekat dah..hehe..macam macam la u..;p

sekarang zaman korang pulak..aku senyum je sorang sorang bile tengok korang tambah info dekat fesbuk..masuk kan u masing masing...ade yang siap upload logo u korang tue..ada yang cari gambar gambar asrama yang bakal korang duduk nanti..masa nie la baru nak lawat laman web rasmi u tue..tengok sapa canselor..gambar gambar universiti..gambar gambar pensyarah..semangat berkobar kobar nie nak masuk u..yela,,dah zaman lain kan..hehe..





tengok korang excited nie aku pulak yang sedih..aku dah la tahun akhir dekat u..tapi nak masuk sem baru bulan september nie punya la malas..kalau boleh korang ganti la aku ek..haha..

selamat berjuang untuk korang korang yang baru nak melangkah ke alam universiti..jangan lalai sangat,,enjoy enjoy jugak..study jangan lupa..rasa la korang apa yang aku dah rasa dua tahun nie...kalau rajin datang la jenguk aku dekat usm...call je anytime...hehe.:)







p/s : mr N nie mana menghilang...adoi...


No comments: