Wednesday, November 24, 2010

bubur dah jadi nasi.??

korang penah dengar bubur dah jadi nasi...??haaaaa,,,tulaaa,,tak taw nikmat hidup..asyik duk bawak ketiak mak je...

disebabkan kemalasan dan kebusukan badan menyebabkan aku malas untuk turun ke kafe yang letak nya 156 anak tangga dari blik aku..tue bukan anak tangga dah,,mak tangga,,akak tangga semua sama sama berbaris untuk aku turun ke kafe..turun je dah 156 tangga,,korang bayangkan kalau turun plus naik...?hanya untuk sesuap nasi...?berbaloi tak..?kalau korang aku rasa lepas sampai ke bilik mesti lapar balik...sebab makanan yang korang makan tue dah digunakan untuk naik tangga..haha...ok sya,,merepek..!=p

disebabkan aku malas plus belum mandi plus lapar...aku pun korek korek la stok makanan yang ada..nak habiskan nie,,esok lusa dah nak balik...yuhuuu...korek punya korek jumpa la bubur segera maggi...usus perut aku dengan serta merta menendang-nendang tanda suka....haha..maka,,dengan ricecooker yang aku ada,,aku nak masak la bubur nie..(psstt,,jangan bagitau orang aku ada ricecooker,,mampos aku)..:p

nampak tue??BUBUR nasi...=p
sambil masak sambil main game...jadi agak lalai lah di situ...lepas lima minit aku baru tersedar aku tengah masak...tue pun sebab ada bau..huk huk..dengan kelam kabut aku pegi tengok bubur aku....korang tau ape jadi..??jeng jeng jeng...bubur telah jadi nasi...haha...macam nak terkeluar bijik mata aku tengok kejadian aneh ini..huhu...


nampak tue,,dah macam nasi tertuang air dah rupanya...usus aku sekali lagi tendang tendang tanda protes...sedih aku...hukhuk..tahap kelaparan aku dah sampai tahap maksimum dah nie...maka,,dengan tekad aku telan la jugak 'NASI' tue...sabar la wahai hati,,esok lusa kita makan sedap ye..

ok,,oleh sebab aku dah tunjukkan pek bubur tue,,jom aku explain sikit cara masak nya...nie khas untuk orang bujang yang belum lulus nak masak ayam masak merah atau nasi kerabu atau rendang daging...ok,,usus aku tendang tendang lagi...haha...

mula-mula,,masukkan isi kandungan paket tue dalam periuk,,lepas tue masuk kan air dalam 600ml ke 700 ml..ikut korang la.tapi jangan lebih sangat,,nanti tawar plus tak kering bubur tue...lepas tu masak atas api sampai mendidih...sambil tue korang kacau bubur tue...aku ulang sekali lagi..KACAU..bila dah mendidih,,kecik kan api dan tutup sampai lebih kurang 10 minit...sekali sekala korang kena kacau jugak..tengok betapa penting nya tugas mengacau di sini....lepas tue boleh la makan...kalau nak sedap tambah la daun sup ke,,daun ketumbar ke,,bawang goreng ke...tapi untuk orang bujang macam aku yang malas plus tak tahu masak nie,,korang makan je la...sedap jugak..huhu...

senang kan..?mesti korang tertanya tanya kenapa aku boleh salah masak...first,,aku lalai main game sampai lupa KACAU bubur tue..second,,periuk nasi aku jenis yang ada option rice or porridge tue..aku tak check dulu...rupanya aku tekan 'rice'...maka,,jadi lah nasik...hehehehe...korang jangan buat macam aku...fokus time masak...=D


nie la pemandangan dari tingkap hostel aku,,,satu pulau aku nampak...bayang kan nak turun ke kafe..bayangkan...!maw tercabut lulut aku tiga tahun study sini....haha..=D






p/s : gagal masak bubur segera...aku belum layak kawen...mr. N...sila tunggu...=p

6 comments:

mariam said...

wey,tinngi gile hostel ko..xde lif ke???
kalau turun g mkn, naek blk, makanan tu dah terbakar jd tenaga tuk nek tngga je..hahaha

san said...

woit sya,,sma pla ngan bubur yg aku msk pg td 2...tp mmg sedap wlpn juz bubur segera..hihii

Naisya...... said...

yam,,,kalu xda lif lama sdh aku terkubur di pulau nie..haha...ada lif...hostel aku paling tinggi dan bilik aku paling tinggi...10 tingkat..=p

san,,,kita kan bujang dan anak dara rajin...of coz boleh masak bubur segera...(padahal segera jak..haha..)

geemah said...

haih...ani la anak dara zaman sekarang...tinggal tekan butan mo masak jak pun bole nda jd...;p;p;p

Naisya...... said...

ececeh...datin gee...bagi nasihat nampak...test power jom..trifle...=p

geemah said...

haha...nda mo...nanti ak kalah...;p;p
haha..:)