Saturday, November 20, 2010

my fishiee..

beep beeepp.....ok,,tue bunyi alarm kat otak aku nie suruh aku berenti study dan tulis entry...wawawa...alasan yer sya...!=p

entry kali nie aku nak cerita pasal ikan peliharaan aku kat blog nie,,korang tengok di sebelah kanan tue kan ade kolam ikan dan ikan ikannya...(kolam la sangat)..nampak tak..?tak nampak...??ok,,tak lama lagi tuee..=p

sebenarnya ada maksud tersirat disebalik ikan ikan tue...korang nampak ikan tue ada berapa ekor..?dua...?tiga...?empat...?ok ok, sebenarnya ikan tue ada tujuh ekor...nampak tak..?haaa,,yang jelas cuma dua jak kan...ikan biru dan ikan purple...aku pun tak taw la nie ikan ape...haruan ke,,kerapu ke,,jerung ke...yang pasti yang purple tue warna kesukaan aku dan yang biru warna kesukaan dia...so kiranya ikan tue melambangkan aku dan dia la...huhu..*blushing2*..;p


kenapa lima ikan yang lain hitam..?haaa,,,tue maknanya ikan ikan lain tue cuma insan insan lain yang maw ganggu hidup kami la..

kenapa tujuh ekor je ikan tue..?tujuh maksudkan bulan kelahiran aku dan dia..dia 23 julai aku 24 julai...sweet kan..?*blushing lagi*...;p

tapi kenapa hitam.?sebab kononnya kami tak nampak la kewujudan ikan ikan tue yang cuba mengganggu hidup kami..waaaahhh..!

kenapa air hitam..?air tue melambangkan persekitaran dan kehidupan sekarang...hitam pulak melambangkan yang hidup nie gelap,,banyak cabaran nya..jadi kita la yang akan menempuh nya..huhu..

makanan untuk ikan tue pulak aku gambar kan macam peluang...so ikan ikan tue kejar makanan macam manusia kejar peluang...sapa cepat dia dapat...ececeh...=D

so tue la maksud di sebalik kolam ikan dekat blog aku nie...pandai tak aku buat...penuh dengan maksud taw...huhu...korang jangan la tengok je ikan tue berenang renang..bagi la makan...sama macam korang bagi peluang pada insan yang hadir dalam hidup korang....eceh..!*sambil muntah-muntah*...hahahaha...dah2...makin banyak aku merepek nanti...=p

macam menarik je bela ikan...letak atas meja tengok dorang berenang renang...hehe...pastu tak payah study...=p





p/s : ikan purple suruh korang follow blog ne...=)

No comments: